🏡 Det hele startet våren 2012

Vi hadde i lengre tid vært rundt på visninger på hytter i området Skatval, Åsen, Åsenfjorden, Frosta og Agdenes. Ønsket var en sjøhytte og kort reisevei – ca 1 times tid fra Trondheim. Men du verden – så mye folk på visning, budrunder til himmels og hytter som måtte tilpasses vårt behov.

💬 Følgende slengkommentar fra fruen: «Nei, vi kan like godt bygge selv…» førte til dagens planer. Det som nærmest var en spøk i utgangspunktet, var en tanke som modnet. Kan vi det? Klarer vi det?

🔨 Vi har tidligere hatt relativt store oppussingsprosjekter; 3 leiligheter og ett gammelt hus fra 40-tallet. Både totalrenovering og deloppussing. Flere bad og kjøkken på samvittigheten. Men å bygge fra grunnen av har vi aldri gjort. Men det skal vi altså gjøre nå -spennende tider.

🌄 Utsiktstomt ble kjøpt på Frosta høsten 2012 – og vi valgte (blant mylderet av hytteprodusenter) å kjøpe byggesett fra Solhytten. De hadde flere fine modeller, og vi valgte til slutt Solfrid. Litt justeringer på størrelse og andre behov - så ble hun hetende Solfrid +. Vi startet prosessen våren 2013.

Mens vi venter på snekkeren

 

Litt forsinkelse i blogginnleggene. Internett er meget ustabilt og treeeeegt - hvis vi i hele tatt kommer inn. Får flashbacks til gamle blinkende modemer i de hine og hårde dager, og bilder som kommer hakkvis til syne. Det tar 100 år å fullføre et innlegg - og skal du ha mer enn et bilde må du smøre deg med tålmodighet. For effektive mennesker fungerer ikke ICE på Frosta tydeligvis. Vi skal prøve med en antenne, men spørs om vi må vurdere mobilt bredbånd fra Netcom eller liknende. Virker som det er Netcom som har best dekning.

MEN til tross for manglende innlegg har vi da fått gjort noe. Vi har grunnet og malt det panelet som er - herren isolerer og setter inn vindu. God hjelp igår - Eva stiller alltid opp. Blir flere mulgiheter for det. Nydelig vær, så det ble en produktiv og fin dag. Mette ble vi også, avsluttet med et grillmåltid. Idag øsepøser det ned igjen - så vi har tatt en tur hjemmom for kroppsvask, klesvask og ny runde med innkøp av ting vi trenger. Jula, Biltema, Obs Bygg here we come! Vi håper snekkeren dukker opp og tar resten av panelet til uka - så fruen slipper å bli arbeidsledig.  🙂

Authors

Lars Husby